2011. március 22., kedd

Angol

A hétvégén találkoztunk magyar ismerősökkel, és témaként előkerült a beilleszkedés, és az ezzel járó nyelvismeret is. Számomra érdekes véleményt hallottam....
Miszerint aki nem beszéli tökéletesen az angolt, vagy akcentussal beszéli, ami ugye mindenkire vonatkozik aki nem gyerekként tanulja a nyelvet, azt lenézik az itt élő "őshonos" emberek, és elvárják, hogy tökéletesen kommunikálj. Az akcentus amúgy is érdekes dolog. Erre egy másik véleményt hallottam, tehát, ha olasz, spanyol vagy francia akcentusod van, az nem nagyon zavar senkit, hiszen ismert, elismert népről, országról beszélünk, és az itteniek számára egzotikus emberekről. Viszont ha az itteniek által szinte teljesen ismeretlen Magyar akcentusod van, mindjárt kritika éri az embert.
Nekem pedig ezzel szemben az a véleményem, hogy mindenki a maga számára megfelelő szinten tanulja meg a nyelvet. Vagyis, ha a munkájában megállja a helyét, az életben a hétköznapokban elboldogul akár kisebb nagyobb buktatókkal annak nem hiszem, hogy olyan emberek miatt akik mondjuk így inkább, sznobok, alacsonyabb rendűnek kellene éreznie magát.
Én még nem találkoztam olyannal aki a nem nyelvtudásom miatt szólt volna, vagy e miatt nem volt hajlandó barátkozni Velem. Gondolom ennek a véleménynek egy rossz tapasztalat az alapja, vagy a rosszul megválasztott baráti társaság, esetleg egy munkahelyi összezörrenés, amikor már nincs mivel előhozakodni akkor a mások által hiányosságnak vélt dologba kötnek bele.
Persze a véleményem amiatt is kialakulhatott, mert nem beszélem jól a nyelvet, a magam elképzelése szerint, és könnyebb így megmagyarázni a lustaságomat, mint elkezdeni magolni :)
Azt is hozzátenném, hogy Én nem akarok asszimilálódni, csak itt élni, mert itt jó Nekem. Nem tudom hova vezet majd az élet, de nem tudom elképzelni, hogy be akarjak úgy illeszkedni egy társadalomba, hogy azonosuljak vagy esetleg olyannal barátkozzam aki ezt elvárja Tőlem.
Azt meg főleg nem, hogy a véleménye érdekeljen :))))))

3 megjegyzés:

  1. Ez baromsag. A kiwik soha nem neznek le senkit akarmilyen az akcentusa az illetonek. Ellenben a brisbane-iek igen...Ilyen nacionalist nepet regen nem lattam...
    En egy NZ-n elotol hallottam ezt: "Itt olyanokkal baratkozom, akikkel otthon szoba sem allnek..."
    Na ez mar milyen gaz. NZ-n szoba all vele, mert nincs mas es a maganynal jobb ugye. En ugy vagyok ezzel, ha valakivel otthon sem allnek szoba, azzal mashol sem.
    Erdekes dolgok.

    VálaszTörlés
  2. Sok érdekes dolog van...Nekem az a furcsa ha valaki meg akar felelni olyan embereknek akik kritizálják a kiejtése miatt.
    Ha itt valaki meg magányos, az magának köszönheti... azt hiszem! Amikor kijöttünk Én is ismerkedtem olyanokkal akikkel aztán megszakítottam a kapcsolatot mert rájöttem, hogy nem stimmelünk. /Lehet, hogy Én mondtam Neked amit írtál/ Viszont sok olyan embert ismertem meg azóta akikkel egy hullámhosszon vagyok. Tapasztalni kell, de az csak úgy megy ha megismersz Valakit, arcról nem tudhatod, hogy, tudsz-e vele beszélgeti, hiszen nem mondunk véleményt első látásra :)sőt másodikra sem, és többszöri találkozás után is kiderülhet, hogy nem stimmel valami.

    VálaszTörlés
  3. Nem te momndtad. Ez egeszen mas. Amit Te irsz, hogy az ember par talalka utan megszakitja a kapcsolatot, mert rajon, hogy nem tud mit kezdei a masikkal,az teljesen mas. Az mindenkivel elofordul, aki emberek kozott van. velunk is elofordult joparszor.

    VálaszTörlés